maalailu
...morjens taas. kun maalailen styroxia ja kipsiä, mitä maaleja pitää käyttää (voi käyttää) a. pensselillä b. ruiskulla ja onko kukaan koittanut sinooperin tuotetta "hiekkamaali"
...No mä kävin k-raudasta halvinta seinämaalia ja sävytin sen sopivan ruskeeks ja kun maali oli märkää niin päälle ripottelin hiekkaa paksu kerros ja painelin sitä ja kun oli kuivunu niin imurilla ylimääräset pois. Sitten esim metsän pohjaa tehdessä sama juttu mut ei niin tarkkaan hiekkaa päälle kuin esim soratietä tehessä.
...Styroxiin ja kipsiin sopii tosiaan hyvin halvin remontti(=lateksi)maali, jota on helppo sutia siveltimellä. Kynäruiskua ei noin isoihin pintoihin kannata käyttää. Itse olen ostanut Sinooperista EberhardFaberin graniittiväriä Basalt Sierra. Myös muita kivilajeja on tarjolla. Maali on läpikuultavaa ja sävy riippuu pohjamaalista. Harmaa sopii kallioihin. Lisätietoa ja kuvia on kotisivuillani kohdassa H0-rata: http://www.dlc.fi/~jte/JunatFrameSet.html
...morjens. toi näyttää kyllä tosi hyvältä EberhardFaberin graniittiväriä Basalt Sierra. mutta ainakaan sinooperin nettisivut eivät sitä tunne. mahtaakos muuten sitä kipsinauhaa saada mistään "normaali" askarteluliikkeestä? (sinooperi, tiimari jne)
...Muistelen nähneeni kipsinauhaa huomattavasti edullisemmin apteekissa tai instrussa, sehän on kutakuinkin samaa kuin katkenneeseen koipeen laitetaan. Mutta voin muistaa väärinkin, korjatkoon joku jos tietää tarkemmin.

Copyright © 2005-2006 Rautatiemuseon keskustelufoorumit. All Rights Reserved